La entitat montcadenca te confirmat reunir-se amb Irene Rigau Consellera d’Educació el proper 7 d’abril a la seu central del departament a la que també assistirà Alba Spot Directora General d’Educació Infantil i Primària.
L’objectiu d’aquesta trobada es transmetre a la Consellera les mancances educatives que pateix el municipi en l’escolarització de nens amb discapacitat a les escoles ordinàries. A tal efecte, membres de l’associació entregaran un document a Rigau amb les problemàtiques més urgents i una valoració del panorama educatiu real que hi ha al territori. També serà coneixedora de la moció aprovada per unanimitat per tots el grups politics a l’últim Ple, on el consistori es compromet a promoure l’educació inclusiva implementant politiques de suport que evitin que els nens amb necessitats educatives especials siguin derivats a centres fora del municipi. L’entitat, a més, demanarà a la Consellera que la política d’escola inclusiva que “predica” el departament sigui urgentment transmesa a tots els equips humans que intervenen en el procés educatiu d’un nen amb necessitats educatives especials.
Des de l’entitat defensem que l’escola inclusiva es un benefici per a tothom sempre i quan es realitzi amb els recursos adequats. Però encara que aquest recursos siguin actualment insuficients, son molt més importants i necessaris, la voluntat , l’optimisme i la participació de les escoles a més de la resta de personal educatiu.
La sensibilització dels professionals que han d’educar als nostres fills, que creguin en les seves possibilitats i que els vegin com parts integrants del teixit ordinari escolar es fonamental per que l’escola inclusiva pugui ser una realitat. Hi ha molt camí per fer, però el camí es fa caminant.
Avançant en aquest camí, la associació també te previst al mes de maig una reunió amb el Conseller de Benestar i Família Josep Lluís Cleries per tal donar un pas més en la implantació del CAID Montcada com a centre d’atenció integral de la discapacitat al municipi.
Ana Ballesta
Portaveu Comunicació ADIMIR
No hay comentarios:
Publicar un comentario